lørdag 15. februar 2014

Copic Inspirasjon - DT Kreativ Scrapping

Hei hei alle sammen!
Da er det duket for nok en flott Copic post fra oss hos KREATIV SCRAPPING.

Hver måned viser vi dere Copic inspirasjon, og om du vil se de andre postene på nytt går du HIT så finner du en oversikt over det vi har gjort før.

I dag tenkte vi å vise dere litt noen av de tingene vi gjør for å skape liv rundt våre motiv når vi fargelegger.
I begynnelsen da vi begynte å fargelegge hadde vi evig nok med å få til det som skulle være innenfor linjene, men nå når vi er blitt mer erfarne med våre Copic, bruker vi ofte tid på å skape liv til motivet ved å gi det både bakke å stå på og litt bakgrunn. Noen ganger kan motivene våre stå i gress, noen ganger grus, asfalt, tregulv..variasjonene er mange og teknikkene også. Vi skal vise dere noen få av de vi liker. Så gå inn i KREATIV SCRAPPING sin BLOGG og sjå kva alle Copic damene sine motiv står på ;) 


Eg har laga ein liten trinn for trinn om å lage gressbakke. 
Her kommer en drøss med bilder.. så nå er du advart ;)




Du bruker masse grønnfarger. Det trenger ikke være akkurat de som jeg bruker.
Her har jeg lagt skygge under med tre forskjellige mørkhetsgrader.


Jeg fann ut at jeg skulle lage en bakke bak Edwin, så da har jeg klippet ut en på et papir og bruker den som en slags mal for himmelen bak. B20 (hjemmelaget)


Sånn ser det da ut med himmelen bak, som egentlig bare er en slags skygge rundt Edwin.
Jeg har også lagt til litt gress tuster med flikk bevegelse.
Begynn nede på bakken og flikk oppover.


Her har jeg brukt en lys grønnfarge som ligger som blir liggene som en bunn så det ikkje blir så hvitt imellom alle flikkstrøkene. Dette laget trenger ikke være noe perfekt. 


Så er det til å ta de forskjellige grønnfargene du har.
Lag tuer og gress med flikkbevegelsen.


Flikk….flikk.. 


…flikk…flikk..flikk...


ja…så flikker du litt til.. :) 


Som du kanskje ser, blir grønnfargen mørkere og mørkere som jeg bruker. 


…flikk… flikk… 


Her har jeg flikket litt mellom tuene, så det ikke blir så lyst innimellom.


Og her har jeg livet opp "det imellom" med en litt sprekere grønn igjen.. 
...tjaaa.. ser det ikke ut som en bakke nå?


Eg har brukt disse Copic Fargene

Hud: E21 - 00 - 000 - 93 - R21
Hår: E59 - 57 - 55 - 53
Hatt og Sko: YR27 - 14 - 24 - 23 - 11 - E 35
YG95 - 93 - 91 - E43
Dress: E47 - 44 - 43 - 42 - 41
Gras: G14 - 16 - 24 - 28 - 46 - 99 - YG03 - 05 - 11 - 63 - 67 - 97 - E89

Håper du blé litt inspirert til å lage noe utenfor streken også ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempe koslig om du vil skriva nåkre ord til meg :)